tirsdag 6. august 2013

Dans og bli fri........

Den beste sommeren ever, men plutselig står tiden stille til ettertanke. Under noen regnfulle timer og torden i horisonten, så blir tv'n interessant. Oppmerksomheten min blir fanget av en dokumentar som tar for seg noen ungdommers reise til fjerne strøk og livsførsel de var helt ukjente med. Programmet heter "Blod, svette og meg". Ungdommene får seg noen vekkere i forhold til sine egne holdninger og selvfølgeligheter. Her må de arbeide og opplever virkeligheten under forhold de ikke kunne tenke seg at noen kunne leve med. De konfronteres blant annet med forholdene jentene i Bangkok lever under. De jobber som sesongarbeidere på rismarkene og resten av året trekker de inn til Bangkok hvor de livnærer seg som prostituerte. Det er deres oppgave å forsørge familien. Etter å ha sett og hørt intervjuene, klarte jeg ikke å legge inntrykkene fra meg. For å bearbeide  inntrykkene lagde jeg denne art journal siden.





Dans jenter, finn ditt friminutt og føl deg fri.

2 kommentarer:

  1. Hej Marina! Jag målade sidan du frågade om med Neocolor II. Sen skrev och ritade jag med Pitt pennor (i svart)och Posca (i vitt). Älskar denna sidan och efter att ha läst historian gör jag det ännu mer.

    SvarSlett
  2. Very powerful page Marina! Your post is also. I did not see this but would have liked to. Thank you for writing about it. xox

    SvarSlett